Siste nytt

Vårmail fra Styreleder

Nå er endelig våren kommet, og ny golfsesong er godt i gang.
Her kommer litt om nye saker og generell info:

Nye saker:
Golfklær med logo:
Vi ønsker at vi som medlemmer skal kunne profilere oss bedre, og ønsker derfor at vi skal kunne tilby våre medlemmene golfklær med klubbens logo. En liten arbeidsgruppe ledet av Laila R. Nærland har startet arbeidet, og vi kommer tilbake med mer informasjon når kolleksjonen er klar. Opplegget blir nok slik at hver medlem bestiller det de ønsker, og at vi har prøveklær slik at medlemmene kan finne sin str.
Klubbhus:
Arbeidsgruppen for nytt klubbhus fortsetter sitt arbeid, og vil komme opp med et prosjekt innenfor rammer som ble diskutert på årsmøte.
Vi vil sende ut mer info når vi har kommet mer konkret.
Trening for nybegynnere og medlemmer med handikap 36-54:
Vi har de siste årene hatt mange på VTG-kurs. Forskning viser at det er spesielt 2 ting som er avgjørende for at en fortsetter med golf.
Det er:
           1. Mestring
           2. Noen å spille med
Klubben vil derfor sette opp treninger hver tirsdag i mai for spillere med handikap, 36-54.
Dette skal være en trening hvor vi bruker litt mer tid på å repeterer teknikkene som du lærte på VTG-kurset og skal hjelpe til for mestring på banen.
Avsatte dager:
            Tirsdag 7. mai kl. 18-20
            Tirsdag 14. mai kl. 18-20
            Tirsdag 21. mai kl. 18-20
            Tirsdag 28. mai kl. 18-20
Vi vil holde fokus på jernslag (forskjellige jern) på driving range, chipping, putting og bunker.
Treningene vil bli ledet av Jostein Jensen som for tiden gjennomfører Trener 1 kurs i golf.
Fint om du melder deg på ved å sende en melding til Jostein, tlf. 91613884.
Generell info:
Banen:
Vi ønsker at banen vår skal ha en høy standard, og det setter også krav til oss golfspillere, og minner også denne gang at vi alle skal:
                  1. På greenen, reparere nedslagsmerker med greengaffel.
                  2. På fairway, legge på plass divot.
                  3. I bunkere, rak etter deg.
                  4. På teesteder, ta bort egne pegger.
                  5. Ikke gå med tralle mellom green og greenbunker
Beklageligvis så ser vi stadig at det syndes på alle punktene ovenfor, og vi vil i denne sesongen gjennomføre kontroller, og det kan få konsekvenser for spillere som blir tatt for ikke å respektere dette.
Kontigent 2024:
For å være spilleberettiget for sesongen 2024 må man ha betalt gyldig medlemskontigent. Dette styres gjennom golfbox av din hjemmeklubb. Opplever du at du ikke klarer å booke tid i golfbox, kan det være at vi ikke har registrert din innbetaling for inneværende sesong. Visste du at du også kan forandre medlemskapstypen din? – send en epost til faktura@egersund-golfklubb.no – så hjelper vi deg dersom du har problemer.
For våre juniorer har vi sannsynligvis rogalands billigste kontigent. Det koster kun 300,- for å være junior med full spillerett hos oss.
VTG:
Da er vi i gang med nye kurs. 2 kurs er allerede holdt. Begge kursene var fullbooket.
Se vår hjemmeside for oversikten av resterende kurs.
I 2023-sesongen var treningen med ekstern pro, Jan Egil Nærland veldig populær.
I år fortsetter vi med samme opplegg, 4 lørdager er satt av, 11. mai, 22. juni, 31. aug. og 21. sept. Dette er spesielt tilpasset juniorer og VTG-deltakere. Mer info om påmelding og frister kommer på vår hjemmeside. Legg merke til at dette er gratis.
Turneringer:
I år er vi så heldige at vi har fått etablert en turneringskomité. Denne blir ledet av Vegard Stapnes.
De har allerede kommet godt i gang og planlagt flere turneringer.
Vårens turneringer har kommet i golfbox, og det er bare å melde seg på.
Husk at turneringer er for alle, ikke bare kun de beste.
I tillegg fortsetter Marianne Gravdal med sine dameturneringer, Ladies First, som var veldig populært i fjor.
Programmet for årets 50+ turneringene er også klar:
20. april ble den arrangert i Egersund. (80 deltakere)
5. mai Preikestolen
11. mai Randaberg
26. mai Solastrand
2. juni Jæren
30. juni Sola Golfklubb (Forus)
14. juli Stavanger
18. aug. Sirdal
7. sept. Ogna
29. sept. Sandnes
Oppfordrer sterkt våre medlemmer til å delta her. Mange fine baner å spille. Turneringen er for alle som fyller 50 år i løpet dette året og eldre.
Dugnad:
Driften av klubben er for det meste utført på dugnad. Unntatt greenkeeper.
Har du lyst å være med å bidra, så ta kontakt med noen i styre eller undertegnede.
Styret vil dermed ønske alle gamle og nye medlemmer
en riktig god start på ny golfsesong.😊
for styret
Jostein Jensen