Astrid og Åge til topps

Lørdag var seniorenes dag i Maurholen. Over 80 spillere fra Rogaland konkurrerte i 4 klasser i turneringen SEBO Eiendom 50 +

For første gang i år ble sommerteene tatt i bruk. Sol fra skyfri himmel, men bitende kald nordvest gjorde det til en kald affære med litt utfordrende spilleforhold. Med så mange spillere til start ble feltet delt i to, der en gruppe spilte tidlig, mens neste gruppe gikk ut på ettermiddagen.

Våre egne spillere gjorde det best i 65+ klassen. Astrid Robertson gikk til topps i dameklassen med en flott runde på 35 poeng. Åge Sørensen stod igjen som seierherre i den eldste herreklassen. En runde på 36 poeng, der høydepunktet var en birdie på hull 10, førte Åge til topps.  Redaksjonen gratulerer Astrid og Åge!

Åge Sørensen vant Herrer 65 +
Astrid Robertson til topps i Damer 65 +

Grethe Byrkjedal fra Sola gikk til topps i den yngste dameklassen med en runde på 30 poeng, og imponerende 78 slag.  Bjørn Hammersmark kom på en flott 3. plass i herreklassen. Her stod Jonathan Woodyard igjen som vinner med 38 poeng. Vi bør også nevne Roger Iversens 2. plass. Han representerer Stavanger Golfklubb, men han er jo absolutt på hjemmebane i Maurholen. En flott runde på 77 slag og 34 poeng.

Denne turneringen er svært viktig for klubben, da den trekker til seg spillere fra hele Sør-Rogaland. En stor takk til turneringskomiteen, med Vegard Stapnes i spissen, som hadde full kontroll på arrangementet.