Lørdagens 50+ i Sirdal: Egersund Golfklubb beste klubb!

Den fyldige EGK troppen  som reiste til Kvæven  for å spille den nest siste runden i 50+ viste godt igjen på resultatlisten. Det ble seier i både dame og herreklassen. Og det som var enda kjekkere: Vi vant lagkampen og tok et stort steg oppover på resultatlista sammenlagt.

Sirdal Fjellgolf har vel aldri presentert en bedre bane enn det de gjorde lørdag, selv om  store nedbørsmengder den siste uka hadde sørget for noen våte partier. Klubben har sørget for en perle oppe i fjellheimen.  Flere av de vel femti deltakerne spilte banen for første gang , og  de var mektig imponert over hva som er mulig så høgt til fjells.

Men så til lørdagens prestasjoner.  I dameklassen var Astrid Robertson helt suveren.  Hun vant med sterke 33 poeng, hele seks poeng foran nummer to. Astrid ligger helt i toppen på sammenlagtlista også, så denne seieren gjorde virkelig godt.  Hun hadde en jevn og god runde, med  par og fire poeng på hull en, som den beste prestasjonen.  Astrid har  vist stor fremgang  denne sesongen. Med full klaff i finalen i Maurholen , vil hun kunne få en meget sterk plassering i årets 50+.

Astrid Robertson

Mia S. Hovland ble for øvrig nummer to. Hun var slett ikke fornøyd med spillet denne dagen.  Men på slutten av runden satte hun en flott langputt rett i hullet. Slike slag hjelper …. Fornøyd var heller ikke Marianne Gravdal med spillet, selv om det ble en fjerdeplass.  Spillet var ujevnt, men hun vil nok også huske chippen på hull seks.  Fra nær tretti  meter  slo hun ballen rett i hullet. På seniorspråket heter det ”null putt”….

Herreklassen ble vunnet av Leif Sigurd Fisketjøn, også han med 33 poeng. Overraskende både for spilleren og de andre i flighten.  Gjentatte ganger ute i røffen førte til at medspillere hintet  – i all vennskapelighet –  om at undertegnede var mer interessert i multer enn gode golfslag. En birdie på par 5 hullet, samt dritflaks på et par andre hull, reddet totalscoren.  De andre EGK ere  kom litt lenger ned på listen denne gangen. Åge Sørensen på 13. plass (27 p), Torbjørn Lunde 15. plass (26 p) og Martin Tendenes nr 20 (24 p)  er nok under pari…

jæren logologoliten

Klubbkampen er kanskje det som trigger mest i 50+ konkurransen. Før lørdagens konkurranse var EGK nr fire på lista av de 11 klubbene. Med seieren i Sirdal rykket vi opp til andreplass, bare fem små poeng bak Jæren GK.  Spenningen er om vi klarer å innhente den ledelsen på den siste runden i Maurholen om fire uker.  Det hadde vært noe det…..

Resultatlister i golfbox og sammenlagtresultater på hjemmesiden. (Aktiviteter / 50+/ OOM).