«Bloody Sunday» for EGK i Lag NM

Denne helga ble NM for lag arrangert på Solastranden golfklubb. Egersund GK var representert i herreklassen.  Lørdag spilte laget meget bra, mens søndagens singelmatcher ble en resultatmessig nedtur for laget.

Lørdag ble det spilt 18 hull foursome og 18 hull fourball.  Jørn Pettersen og Jan Olav Rønning Reinertsen spilte sammen, det samme gjorde Svein Andreassen og lagets kaptein, Jan Inge Mong Olsen.  For Andreassen og Mong-Olsen ble foursomen en gedigen opptur.  Med meget solid spill endte de på bare 7 over banens par.  Det lugget litt mer for Pettersen og Reinertsen som til slutt endt med 21 slag over par.

Lørdag ettermiddag ble det spilt fourball.  Her spilte igjen Andreassen/Mong-Olsen solid, og endte opp med score på 70 slag, 1 over banens par.  Pettersen/Reinertsen hadde ristet av seg skuffelsen etter formiddagens foursome, og endte sin runde på 76 slag, 7 over banens par – en meget respektabel score.

Etter lørdagens kamper lå EGK på en meget respektabel 8 plass av i alt 15 lag.

«Det er søndagens singelmatcher som avgjør resultatet», vet en fra slike turneringer.  Ingen av Egersund sine spillere hadde helt dagen på søndagen, og endte opp med å bruke mange flere slag enn ønsket.  Selv om alle fire spillere spiller sine kamper, er det kun de tre beste på laget som får tellende score i sammendraget.  Svein kom best i fra søndagens singelmatcher med 84 slag, Jan Inge spilte på 85 slag, mens Jan Olav også fikk tellende score i sammendraget etter å ha endt sin runde på 88 slag.

Resultatlista som forelå etter lørdagens spill var ikke like lystig lesing etter søndagens spill…  EGK falt to plasser på resultatlista i forhold til etter lørdagens spill, og endte til slutt på en delt 10 plass på samme totale antall slag som to andre lag.

Golfbanen på Solastranden framstod i bra stand, selv om spilleforholdene – særlig på lørdag, var meget utfordrende for spillerne.

Ønsker du å se resultatene for turneringen, kan du trykke her.