Klubbmesterskap i matchplay – Påmelding åpnet!

Klubbmesterskapet i Matchplay er en populær turnering som foregår gjennom hele sesongen. De innledende rundene starter fra slutten av april og går frem til finalen spilles i september måned. Ron Endresen er forsvarende mester! Vinneren får en pokal som et synlig bevis for seieren.

Om matchplay:

Spillformen er matchplay. I matchplay blir du trukket ut til å spille mot en annen spiller som har meldt seg på turneringen. I forhold til andre turneiringsformer, skiller denne turneringen seg ved at det gjelder å vinne flere hull enn motstanderen. Den som etter 18 hull har vunnet flest enkelthull står igjen med seieren i matchen og går videre til neste runde der en møter en ny motstander som har vunnet sin kamp. Slik holder en på helt til en enten blir slått ut eller en står igjen som seierherre etter endt finale! (Kan sammenlignes med cupspill i f.eks fotball)

Handicap:

Turneringen spilles med fullt handikap, og passer for spillere som har 36 eller bedre i handicap.

Avvikling:
For datoer hvor de forskjellige rundene må være spilt henviser vil til golfbox.

Regler:
I 2018 opplevde turneringskomiteen at det blandt enkelte ikke var helt klart hvordan man skal gjøre det med hensyn til mottatte slag. Her følger forsøk på en oppklaring.

Om Per har 10 slag mottatt, og spiller mot Pål som har 6 slag mottatt, så har Per 4 slag på Pål i matchen mellom dem. (10 minus 6 = 4)

Dette virker det som om de fleste har forstått. Det er når det skal bestemmes hvilke hull disse slagene gjelder på det har oppstått uenighet. Egentlig er det veldig enkelt. Det er ALLTID på de vanskeligste hullene man har et ekstra slag. Da er det bare å se på scorecardet. I vårt eksempel med Per og Pål er det altså på hull 2 og hull 7, front og back, Per har slag. Altså hullene med indeks 1,2,3 og 4.

Videre vises det til oppslag i klubbhuset.

Skulle det være noe uklart, nøl ikke med å ta kontakt med Ron Endresen eller Eivind Løyning.Dette er en kjekk og litt annerledes turneringsform enn det som til vanlig blir spilt, og turneringen er blant de mest populære turneringer som blir arrangert av golfklubben.

Spørsmål:

Dersom du har spørsmål i forhold til turneringens form eller innhold, tar kontakt med turneringsleder Eivind Løyning på tlf. 976 86 100 eller Ron Endresen på tlf. 474 44 474.

Påmeldingsfrist:

Her har dere ca to ukerpå dere før påmeldingsfristen går ut, men meld dedere på i GOLFBOX med det samme! Siste påmelding er satt til 26 april!