KIWI Rogaland 50+ 2017: Storeslem til Egersund Golfklubb !

Årets turnering har hatt rekorddeltakelse og blitt en suksess… Også for Egersund GK. Vi vant lagkampen. Vi vant både dame og herreklassen. Og fikk andreplass i bruttoklassen. Med andre ord rent bord……

Lagkampen er og skal være gjev i denne turneringen. Her teller nemlig alle 8 rundene. Og her vant vi en suveren seier. Hele 20 poeng foran fjorårsvinneren, Sandnes GK !! Den smakte godt – lagseieren er kommet heim!

Lagkampen (10 deltakende klubber.)

1. Egersund GK 824 poeng

2. Sandnes GK 804

3. Jæren GK 775

4. Ogna GK 556

Mia Skandsen Hovland

I dameklassen tok Mia Hovland en sterk sammenlagt seier. Hun har deltatt flittig hele sesongen og fått spilt sju av de åtte turneringene. Sammenlagt er det bare de fire beste som teller, dermed kunne Mia stryke de tre svakeste rundene. Hun ledet før siste konkurranse, og selv om hun ikke hadde «dagen» i Sirdal, holdt hun likevel unna. Velfortjent, etter å ha vunnet både på Ogna og Jæren.

Hele 41 spillere har deltatt i dameklassen dette året. Og våre jenter hevdet seg bra etter Mia også.

Resultater Damer (41 deltakere):

1. Mia Skandsen Hovland,EGK 316 poeng

2. Tove K Aase, SandnesGK 299

4. Møyfrid Hellvik, EGK 288

8. Marianne Gravdal, EGK 260

11. Else Kalberg Iversen, EGK 221

Leif Sigurd Fisketjøn tok sammenlagtseieren i herreklassen. Også her er EGK erne dominerende på resultatlisten. Hele 127 spillere har deltatt i en eller flere konkurranser. Med hele fire spillere blant de seks beste må vi si oss ualminnelig godt fornøyd med denne sesongen.

Resultater Herrer ( 127 deltakere):

1. Leif Sigurd Fisketjøn, EGK 289 poeng

2 . Stein M. Stangeland, Solastranden 257

3. Kjell Iversen, EGK 239

4. Martin Tendenes, EGK 236

6. Åge Sørensen, EGK 220

9. Olaf Hovland, EGK 214

Leif Sigurd Fisketjøn og Kjell Iversen

Kiwi Rogaland 50+ er en turnering som skal gi et tilbud til alle velvoksne golfere i distriktet. Derfor er hovedkonkurransen stableford spill. I tillegg er det lagt inn en bruttoslag konkurranse. Den har våre medlemmer slitt med å hevde seg i, men dette året ble et gjennombrudd. Kjell Iversen fikk en flott andreplass og Martin Tendenes endte på en fjerdeplass. God innsats.

Resultater Bruttoslag (168 deltakere):

1. Stein M Stangeland, Solastranden 318

2. Kjell Iversen, EGK 251

4. Martin Tendenes, EGK 238

11. Olaf Hovland, EGK 220.

Fullstendige resultater finnes på vår hjemmeside. Under aktiviteter, 50+, og OOM.